Świat

Hong Kong

Do Hong Kongu dotarliśmy pociągiem jadącym z Kantonu. Podróż zajęła nam tylko 1,5 godziny. Z dworca kolejowego taksówką pojechaliśmy zameldować się w hotelu, krótki odpoczynek i ruszyliśmy zwiedzać miasto.

Pierwszym punktem był spacer po wyspie. Ogromne wieżowce, wąskie chodniki, tłumy ludzi i ogromne korki- spacer po centrum wyspy nawet z malutkim wózkiem nie należał do przyjemności.

hk2_Fotor

hk1_Fotor

Zwiedzanie zaczęliśmy od miejsca przyjaznego dzieciom- Hong Kong Science Museum

Muzem nas trochę rozczarowało. Spodziewaliśmy się czegoś w stylu „WOW”, a znaleźliśmy niczym nie wyróżniający się obiekt. Widać, że lata świetności muzeum ma już za sobą i przydałby się jakiś remont eksponatom. Chłopcy bawili się całkiem nieźle, ale nie jest to miejsce, które odwiedziłbym ponownie.

hk.science.museum

science_Fotor

science2_Fotor

science1_Fotor

science3_Fotor

Z muzeum pojechaliśmy zobaczyć Aleję Gwiazd (Avenue of Stars)– promenadę przy nadbrzeżu, gdzie zobaczyć można pomnik Bruca Lee oraz odciski dłoni znanych Chińskich aktorów. Obowiązkowe pamiątkowe zdjęcia przy pomnikach oraz gorąca herbata z mlekiem sojowym kupiona w pobliskiej budce.

aleja gwiazd3_Fotor

alejagwiazd2_Fotor

aleja gwiazd4_Fotor

aleja gwiazd1_Fotor

Z promenady rozciąga się cudowny widok ma Kowloon i zatokę. Jest to też świetne miejsce do oglądania Symfonii Świateł- nocnego pokazu lamp i laserów, który odbywa się codziennie.

pokaz swiatel_Fotor

Wyspa Lantau

Na wyspę Lantau wybraliśmy się kolejnego dnia szybkim promem. Jest to miejsce, które koniecznie trzeba zobaczyć i warto poświęcić na nie cały dzień. Jest to największa wyspa w Hongkongu zlokalizowana u ujścia rzeki Perłowej.

lantau1_Fotor

lantau2_Fotor

Klasztor Po Lin z posągiem Buddy Tian Tian

Do klasztoru dojechaliśmy autobusem, który odjeżdża z przystani promowej. Droga była długa i kręta, ale warto było. Okolica jest piękna, krajobrazy wokół pomnika Buddy zachwycają a sam olbrzymi Budda robi ogromne wrażenie. Chociaż byliśmy zmęczeni, to udało nam się wejść po schodach pod sam pomnik- wejście jest darmowe, bilet należy kupić, jeśli chce się skorzystać ze stołówki zlokalizowanej pod pomnikiem.

lantau4_Fotor

lantau5_Fotor

lantau6_Fotor

lantau8_Fotor

lantau9_Fotor

lantau11_Fotor

Następnie obejrzeliśmy klasztor- pięknie zdobione budynki i wszechobecne kadzidełka. Pomimo wielu turystów miejsce ciche i spokojne. Największą furorę zrobiły chodzące w pobliżu klasztoru krowy, które zaczepiały turystów i próbowały podkradać jedzenie.

lantau10_Fotor

lantau12_Fotor

lantau13_Fotor

Tai O

Na Tai O znajduje się wioska rybacka zbudowana na wodzie. Domki zbudowane są na palach wbitych w wodę. Żeby z bliska przyjrzeć się tym unikalnym zabudowaniom skorzystaliśmy z wycieczki łódką. Dodatkową atrakcją było oglądanie różowych delfinów mieszkających w zatoce. I delfiny i domki bardzo nam się podobały. Na zakończenie wycieczki odwiedziliśmy targ rybny i kupiliśmy lokalne przysmaki.

targ_rybny5_Fotor

domy_woda3_Fotor

domy_woda2_Fotor

domy_woda1_Fotor

targ_rybny1_Fotor

targ_rybny2_Fotor

targ_rybny4_Fotor

Na wyspie Lantau znajduje się również Disneyland- my jednak tą atrakcję sobie darowaliśmy.

Wzgórze Wiktorii (Victoria Peak)

Wzgórze Wiktorii to najwyższe wzniesienie na wyspie Hongkong. My na szczyt wjechaliśmy autobusem miejskim, a na dół zjechaliśmy zabytkowym tramwajem. Widok ze szczytu jest niesamowity. W centrum handlowym położonym nieopodal szczytu można usiąść w przeszklonej kawiarni lub zwiedzić Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud

www.madametussauds.com/hong-kong/en/

victoria1JPG_Fotor

victoria4_1_Fotor

victoria3_Fotor

ZOO i Ogród Botaniczny (Hong Kong Zoological and Botanical Gardens)

Będąc na Wzgórzu Wiktorii warto wybrać się do znajdującego się w pobliżu ogrodu botanicznego i ZOO. Wstęp do ogrodu jest bezpłatny.

Można zobaczyć tu bardzo ciekawe rośliny oraz wiele gatunków ptaków.

Zwierząt nie jest bardzo dużo, ale dzieciom na pewno spodobają się małpy i lemury.

lcsd.gov.hk

zoo1_Fotor

zoo2_Fotor

zoo3_Fotor

Hong Kong Park i Cheung Park

Jeśli lubicie parki w zatłoczonych miastach, to te w Hongkongu są naprawdę ładne. I Hong Kong Park i Cheung Park znajdują się w pobliżu Hong Kong Zoological and Botanical Gardens. Oba parki warto odwiedzić, a dodatkowo w Hong Kong Park można zwiedzić muzeum herbaty oraz ptaszarnię (Edward Youde Avairy), gdzie zamieszkuje około 600 gatunków ptaków.

hkpark1_2_Fotor

herbata2_Fotor

herbata1_Fotor

Sky 100

Sky100 jest to taras widokowy znajdujący się na 100 piętrze w budynku International Commerce Center w zachodnim Kowloon. Widok na Hongkong jest niesamowity. Nie jest to tania atrakcja, ale skoro pogoda w Kantonie popsuła nam plany i nie udało nam się wjechać na Canton Tower, to postanowiliśmy obejrzeć Hongkong z perspektywy 100 piętra 😉

sky100.com.hk

Plaża Repulse Bay

plaza2_Fotor

plaza1_Fotor

Muzeum wyścigów konnych i wyścigi (The Hong Kong Racing Museum)

Gdy wracaliśmy już zmęczeni po całym dniu do hotelu, to zauważyliśmy, że tuż obok naszego hotelu znajduje się muzeum wyścigów konnych. Mimo że za chwilę mijały godziny otwarcia, postanowiliśmy zaryzykować i szybko zobaczyć to muzeum. Mieliśmy masę szczęścia, gdyż okazało się, że akurat tego wieczora miały odbywać się wyścigi konne a co za tym idzie, muzeum miało być czynne aż do ich zakończenia. Dzięki temu ni tylko udało nam się zwiedzić muzeum, ale też obejrzeć dwie gonitwy przez przeszkloną ścianę.

wyscigi_Fotor

Ocean Park

Na ostatni dzień pobytu w Hongkongu zostawiliśmy sobie atrakcje dla dzieci czyli Ocean Park. Jest to duży park rozrywki. Warto przeznaczyć sobie na niego przynajmniej jeden dzień. My mieliśmy tylko pół dnia, ponieważ popołudniu mieliśmy już bilety na pociąg powrotny do Kantonu. Co ciekawego znajdziecie w Ocean Park? Nam bardzo podobały się olbrzymie akwaria z rybami, fokami, rekinami. Można też zobaczyć zwierzęta z Australii- kangury, misie koala, a także z tych zimniejszych części Świata: misie polarne, białe lisy.

ocean park_Fotor

oceanpark2_Fotor

oceanpark3_Fotor

oceanpark4_Fotor

oceanpark5_Fotor

oceanpark6_Fotor

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )