Świat

Kanton (Guangzhou)- zwiedzamy Chiny

Jeśli zastanawiacie się czy można spontanicznie zorganizować wyjazd do Chin, to w tym wpisie udowodnimy Wam, że można 🙂

Wyobraźcie sobie sytuację, że przez zupełny przypadek trafiacie na fantastyczną promocję biletów, w cenach tak niskich, że aż żal nie skorzystać. W taki właśnie sposób staliśmy się szczęśliwymi posiadaczami 6 biletów lotniczych do Kantonu. Dopiero po ich zakupie zaczęliśmy zastanawiać się czy będą potrzebne nam wizy i gdzie ten Kanton tak w ogóle jest?

Zdobycie wiz okazało się całkiem proste- w tym celu skorzystaliśmy z usług firmy Aina Travel www.aina.pl. Na ich stronie wypełniliśmy wszystkie wnioski, następnego dnia dostarczyliśmy im paszporty i już po 7 dniach mieliśmy skompletowane dokumenty. Odwiedziliśmy też Empik żeby kupić kilka przewodników i zarezerwowaliśmy hotel na booking.com.

Okazało się, że Kanton znajduje się blisko Hongkongu, dlatego przy okazji postanowiliśmy odwiedzić i to miejsce. Przed samym wyjazdem postanowiliśmy spędzić 5 dni w Kantonie i 4 w Hongkongu- mieliśmy więc bardzo ogólny plan wycieczki 🙂

Już po niecałych 2 tygodniach od zakupu biletów lecieliśmy do Kantonu z przesiadką w Doha.

lotnisko

samolot

Mieliśmy na przesiadkę aż 7 godzin i mieliśmy zamiar skorzystać z bezpłatnej wycieczki po Doha, organizowanej przez linie lotnicze, jednak gdy dotarliśmy do Kataru, okazało się , że na wycieczkę nie ma już wolnych miejsc ;-(

katar1

Najpierw myśleliśmy, że czeka nas siedzenie ze zmęczonymi dziećmi na niewygodnych krzesłach na lotnisku, ale gdy okazało się, że nasz samolot do Chin ma spore opóźnienie i zamiast w nocy, ma odlecieć dopiero rano, to od razu pobiegliśmy do hotelu znajdującego się na terminalu. W hotelu odpoczęliśmy, wyspaliśmy się i rano po śniadaniu poszliśmy na samolot do Kantonu.

samolot4

Do Kantonu dotarliśmy po 19. Zanim przeszliśmy odprawę paszportową, odebraliśmy bagaże i znaleźliśmy taksówkę było już około 21. Dojazd do hotelu zajął nam kolejną godzinę. Z wyborem hotelu trafiliśmy w 10! Znajdował się w centrum, blisko Guangzhou East Station- największego węzła komunikacyjnego w Kantonie. Nasz pokój znajdował się na 25 piętrze z fantastycznym widokiem na Canton Tower i drapacze chmur.

Rano wybraliśmy się na śniadanie- w hotelu serwowano typowo chińskie przysmaki.

sniadanie

sniadanie2

Nie ukrywam, że ja nie byłam zachwycona, ale na szczęście były i płatki na mleku 🙂 Chłopcy z zainteresowaniem próbowali- niektóre przysmaki im smakowały inne nie. Po śniadaniu ruszyliśmy zwiedzać Kanton 😉

Po mieście poruszaliśmy się głównie metrem- to najszybszy i najwygodniejszy środek transportu, chociaż w godzinach szczytu nie zawsze udawało nam się wsiąść do pociągu.

metro1

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od nowoczesnej części Kantonu: Centrum Finansowe, New Town, Canton Tower, Opera.

centrum

centrum1

centrum3

centrum4

Następnie pojechaliśmy do starszej części miasta. Tu zwiedziliśmy piękną świątynię, pospacerowaliśmy wśród typowej chińskiej architektury i na koniec dnia pojechaliśmy w miejsce, które uwielbiają mieszkańcy Kantonu- parku Yuexiu.

swiatynia_zebracy

swiatynia4ulica1

Kolejny dzień zwiedzania rozpoczęliśmy od Safari Park- jest to fantastyczne miejsce dla całej rodziny. Teren parku jest ogromny. Można zobaczyć tu pandy, białe tygrysy a także małe tygrysy w inkubatorach. Są też słonie, flamingi, żyrafy, niedźwiedzie i cała masa innych zwierząt. Część parku zwiedza się pieszo, a część safari w odkrytych wagonikach.

safari7

safari5

safari4

safari3

safari2

safari6

Po całodniowym pobycie w parku zabraliśmy dzieci na wieczorny spacer nad rzeką Perłową.

noc1

noc2

Następnym punktem zwiedzania była Wyspa Shamian, gdzie znajduje się wiele konsulatów, w tym Polski. Na wyspie króluje zabudowa typowo europejska. Jest to miejsce tłoczne, pełne turystów, ale bardzo ładne.

wyspa4

wyspa3

wyspa1

wyspa2

Wracając z wyspy, udaliśmy się na jedną z dwóch najbardziej znanych ulic handlowych- Bejing Road- to miejsce też koniecznie trzeba zobaczyć. Ulicą płynie morze ludzi, zewsząd gra bardzo głośna muzyka, sprzedawcy nawołują przez megafony, a wokół unosi się zapach regionalnych przysmaków.

beijingroad

gora_kan6

Ostatni dzień w Kantonie spędziliśmy na intensywnym zwiedzaniu. Najpierw taksówką pojechaliśmy na szczyt znajdujący się w okolicy Kantonu Górę Baiyun, na której szczyt wjechaliśmy kolejką linową, a na dół wybraliśmy spacer. Miejsce jest niezwykle piękne- wiszące mosty, wodospady, świątynie. Byliśmy zachwyceni widokami.

gora_kan18

gora_kan11

gora_kan13

gora_kan12

Po zejściu na dół wsiedliśmy w autobus turystyczny aby objechać Kanton i zobaczyć miejsca, w których nie byliśmy. Przy okazji udało nam się znaleźć świątynię Temple of Six Banyan Trees z fantastyczną ogromną pagodą!

swiatynia2

swiatynia3

swiatynia1

swiatynia5

Odwiedziliśmy też Ancrestal Temple of The Chen Family, gdzie wystawione są piękne rzeźby w kości słoniowej, artystyczna porcelana oraz pięknie zdobione meble.

skansen3

skansen4

skansen2

skansen

Kanton bardzo nam się podobał. W ciągu paru dni udało nam się dużo zobaczyć. Dużo spacerowaliśmy po mieście, jedliśmy w lokalnych knajpkach- chcieliśmy poznać Chiny.

obiad

Spotkaliśmy wielu bardzo pomocnych i bardzo sympatycznych ludzi.

Kanton nie jest miastem turystycznym- my przez 5 dni spotkaliśmy tylko jedną osobę z zagranicy- do tego Polkę! Nasza rodzina wzbudzała bardzo duże zainteresowanie- ludzie robili nam zdjęcia, zaczepiali nas, zagadywali. Mimo bariery językowej (niestety w Kantonie mało kto mówi po angielsku) wszyscy byli dla nas bardzo mili.

gora_kan8

gora_kan10

safari1

Z dużym żalem i trochę niedosytem opuszczaliśmy miasto.

Z Kantonu bezpośrednim pociągiem pojechaliśmy do Hongkongu, ale o tym już w kolejnym wpisie 🙂

pociag1

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )